Alla inlägg den 16 december 2007

Av Linda - 16 december 2007 13:20

någon efterlyste recept på luftiga lussebullar...


jag fick ett tips på min praktikplats att lägga i 1.5 tsk bakpulver + ett halvt paket jäst extra...då blir de luftiga och goda.

Att ha kesella med är ett måste för saftigheten ;-).


Har inte skrivit på ett tag, händer ju en del på jobbet med pga tystnadsplikten får jag inget skriva om det.

Annars händer inte så mycket mer här just nu.


tredje ljuset tänt i adventsljusstaken, jesses vad fort tiden går. En vecka till julafton och 2 veckor till år 2008.

Min första termin på utbildningen är klar på torsdag (sista dagen på praktiken för i år).


Är nästan klar med alla julklappar nu, har bara lite kvar.

Barnen ska få detta av oss:


SAGA 2 år och 3 mån

* Pizza låtsasmat set

* väska med hund i

* innetofflor

* marakkas i roliga färger från krokodila

* 2 st dvd filmer med teletubbies


sen ska jag köpa nån grej till, eventuellt nåt av detta: potta m. musik, docksäng vit, låtsas micro, leksaksdammsugare som pratar. Svårt med julklappar till henne då hon fått en massa leksaker av sina storasyskon


VIGGO 4 1/2 år

* game boy micro spel med Noddy

* spindelmannen inneskor

* piratset med låtsassvärd, lapp för ögat

* 3 par strumpor m. bland annat döskallar på

* en hård väska i svart med vit döskalle på från krokodila

* dvd film med thomas tåget

* thomas tåget handkontroll med 7 spel

* pirates of the carribian skattkista m. kläder, pengar, kikare, karta m.m i


TOVA snart 8 år

* Ny skolväska (lila lego clicits) då hennes gamla gick sönder

* cd skiva med lilla melodifestivalen

* cd skiva med markkoolio

* mikrofon

* 3 par strumpor

* kalle anka jultidning

* pet shop djur

* princess jultidning


ska köpa ett spel med till henne...ett vanligt bordsspel...får se vad jag hittar.


vad jag för tillfället vet att de ska få av våra föräldrar:

TOVA

* discolampa, shrek kramdjur litet (min mamma)

* walkie talkie tillsammans med viggo (farmor o farfar)

* Pet shop set med nåt hus eller nåt (farmor och farfar)

vet inte vad hon får av min pappa... 


VIGGO

* spindelmannendräkt, kan användas som pyjamas (min pappa)

* playmobil piratkista med figurer i + play doh lera (av mamma)

* grönt kryp med penna som ritar själv på ett papper (hans farmor och farfar)

* walkie talkie tillsammans med Tova (farmor o farfar)


SAGA

* Baby ponny och dock barnmatstol (av min mamma)

* lingon och blåbär tvådelad pyjamas (hennes farmor och farfar)

Sen vet jag inte vad mer hon får av tex min pappa..


Det är säkert mer som jag inte vet om just nu....

detta kan ju vara ett tips till er andra med barn som läser min blogg !








Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards