Alla inlägg den 3 december 2007

Av Linda - 3 december 2007 08:20

Igår bakade vi pepparkakor, men Viggo o Saga tröttnade redan efter 5 min...Tova satt väl en halvtimme men tillsist var det bara jag kvar och jag satt nog en timme och höll på med det där baket.

Och som vanligt när man är ensam med alla tre + en kompis till en av dem här så brände jag en plåt, så typiskt!


Skulle bakt lussekatter men jag har ingen ork, tömde precis diskmaskinen och lade in den stora högen som låg i vasken sen igår..

Tror ni inte jag upptäcker med att jag glömde sätta in maten i kylen igår?...så jävla typiskt för mig, jag är nog senil eller nåt. En hel plåt med köttfärssås då det bara var Tova o Viggo som åt lite av det igår, och en hel gryta spagetti...suck! Niklas skulle ju haft med sig lite till jobbet idag.

En massa jobb för mig helt i onödan....bara rakt ut i pappeskorgen.


Fattar inte, jag är så glömsk så jag blir galen. Niklas klagar jämt på mig, men jag kan väl för sjutton inte hjälpa att jag är så glömsk liksom.

Han ringde ändå igår och sa att jag skulle sätta in maten men jag satt i gillestugan o kollade på teve så jag orkade inte, tänkte jag tar det när jag går o lägger mig...jovisst.


På praktiken jag började på den 19 nov har jag fått skriva upp i ett block allt som görs hos varje vårdtagare för att inte glömma.


Igår var jag ute och gick 30 min + körde på crosstrainern 10 min. Så lite motion fick jag allt, jag ska tvinga mig ut nu varje dag för jag är helt försoffad alltså. Kanske därför jag har dåligt minne?


Måste till apoteket idag och hämta ut mer Levaxin, hoppas bara de har det hemma på vårt lilla "lant" apotek, det är som en kiosk med en lucka bara där man får säga vad man vill ha och det händer ofta att de inte har det hemma. Men nu är min medicin slut så jag måste ha det liksom annars får jag åka in till stan...men det kanske jag ska göra...in och shoppa lite till julklappar innan den värsta julruschen!



Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards