Alla inlägg den 21 december 2007

Av Linda - 21 december 2007 20:41

vad gott det ska bli sen med en vörtbrödskiva, nykokt och griljerad skinka + senap...*mums*

Det är det bästa, att äta julskinkan då den är varm och nygjord. För sen när den kallnar är jag inte så förtjust i den så det gäller och äta nu ikväll då ;-) .



Av Linda - 21 december 2007 12:46

för ett tag sen upptäckte min kusin som är ca 25 år att han hade cancer i kroppen, han gjorde en behandling som inte hjälpt och ska nu strålas varje dag.

Fy fan säger jag vad livet är jobbigt många gånger, tycker synd om honom. Hoppas verkligen allt går bra !


Om jag inte minns helt fel så var det en tumör på sköldkörtel så hans hals var stor pga knölarna. Han gick så rätt länge innan han äntligen sökte hjälp och kollade upp knölarna. 


På julafton kommer min bror hit, ska bli kul att träffa honom. Han har varit iväg på behandlingshem sen i juli månad och jag har knappt ens pratat med honom sen dess.   

Av Linda - 21 december 2007 09:01

3 dgr till julafton, undrbart !

Fast vi firar ju jul i dagarna tre...känns lite jobbigt men så är det när ens föräldrar är skilda + att man firar jul med makens föräldrar, syskon och syskonbarn.


Nåväl imorgon firar vi med makens släkt och på söndag kör vi hem till pappa och hans särbo nere i Blekinge över dagen bara, jag orkar inte sova över där med tre barn..det blir bara kaos.


På måndag (julafton) kommer min mamma och hennes sambo hit efter hon jobbat klart runt 16 tiden, men de åker hem rätt tidigt på kvällen för hon ska upp och jobba på juldagen rätt tidigt.

Innan på dagen åker vi hem till svärföräldrarna för dopp i grytan, vet inte om jag gillar det direkt men det är deras gamla traditioner så det är ju roligt om barnen kan få vara med lite på det.


Idag ska jag bara ta det lungt, maken jobbar och ska på julfest med jobbet ikväll.

Så jag får se vad vi ska hitta på härhemma, kanske går ut en vända i den tråkiga lekparken mittemot där det aldrig är några andra barn än bara vi. Det kan vara rätt dött i en sån här liten håla ibland...aldrig nåt folk ute, man undrar vad de gör ibland då de aldrig är ute knappt.

Vi tar en vända till vår lilla affär iallafall, mjölken är slut.



Agnes, du skriver att min blogg är tråkig...en riktig skräpblogg och att jag istället borde skriva i en liten rosa prinsessdagbok som jag gömmer undan !

Jag är inte den typen som gömmer undan mitt liv i en bok, jag vill dela med mig av mitt liv till hela världen...den som vill läsa får läsa..annars behöver ni inte vara här.

Jag förstår inte vad du gör i min blogg om den är så hemsk??....klicka in på en annan sida istället så slipper du läsa den, så enkelt är det !

Det du skriver är skrattretande bara...


På bilden ovan är det min dotter Saga 2 år och hennes kusin Linnea


igår målade jag på trappan igen, fy vad jobbigt för armen att måla 20 spjälor..färgen tog slut så jag kanske kör till Börjes idag och köper mer, får ta med barnen isåfall vilket inte blir alltför enkelt. Men det kan ju vara kul med en utflykt för dem. Tova ska iväg och leka med en kompis iofs så isåfall blir det bara två stycken jag behöver ta med mig.


Viggo är så rädd för att sova i sitt rum, igår vägrade han sova. Han satt uppe här till kl 22 för jag målade och Niklas betalade in räkningar...vi passade ju på med att börja på det då barnen lagt sig, men så kom ju Viggo upp då mitt i allt.

Han somnade iallafall på två röda sekunder sen vid kl 22 och så kom han upp imorse kl 06.45 *suck*. 8 tim och 45 min sömn fick han... Niklas skulle till jobbet och hittade han under soffbordet i teverummet?

Så han bar in honom till mig i sängen och där låg vi till kl 08.00 även om inte han sov så fick jag sova lite halvt om halvt.


Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards