Direktlänk till inlägg 3 mars 2008

Sitter och tänker

Av Linda - 3 mars 2008 14:29

funderar och funderar, var vill jag jobba sen när jag är klar.

Att vara undersköterska är rätt stort område liksom, man kan vara inom äldrevård, lasarett, vårdcentral, personlig assistent osv osv.

 

Men jag är ju sån att jag vill ta blodprov, lägga om sår, ge sprutor osv. Sköta om andra så de mår bra.  Och då skulle ju vårdcentral eller lassarett passat mig bra.

 

Sen är det ju det här att min man jobbar helger, nätter och kväller...även tidiga morgnar när inte dagis är öppet.

Så då går det ju inte direkt jobba nånstans där jag själv jobbar dessa tider för vem ska då ha våra barn när vi båda jobbar och dagis är stängt?

Dilemma... 


Vårdcentral är ju perfekt, enbart mån-fred 8-16 på ett ungefär...perfekt för en som har bar på dagis. Där vill man ju då gärna få in en fot då ju.


Vi ska på praktik jan 09- maj 09....och får då ha önskemål varsomhelst inom sjukvården.


En fördel är ju då att välja en praktik på tex akuten, hjärtintensiven, operation osv osv osv..det är ju nåt bra att ha med sig i bagaget.

Akuten verkar super intressant, jag älskar liksom att vara i händelsernas centrum..ha och göra hela tiden utan en massa dötid...

Jag tittar ofta på de här dokumentärerna från akutmottagningar m.m på teve...och operationer är ju hur intressant som helst. 

 

MEN då får jag inte in en fot på vårdcentralen och kan därmed kanske inte sommarjobba där sommaren 2009 om jag nu vill det. 


Då får jag säkert vara kvar och sommarjobba/hoppa in extra inom äldrevården eller på tex akuten m.m om jag nu får det.. och då är det det här med tiderna igen...helger, kvällar, nätter....


Väljer jag då vårdcentralen på min praktik så har jag ju fått in min fot där och får hoppa in extra vid behov, sommarjobb osv..och sen tillslut kanske en fast tjänst om några år. 


Dilemma...hur ska man göra?

Nåväl det är ett helt år till nästan... 


 *************************************************
************************************

På tal om nåt helt annat, detta är till en viss person som läser min blogg och jag kommer svara denna person här + radera hennes kommentar:


Det är inget fel med och "skryta" för att man är nöjd med sig själv eller nåt man gjort eller köpt och mår bra av. Bara man mår bra och njuter av livet. Du borde själv prova på det !


Däremot är det fel av andra att vara missunnsamma och avundsjuka så de blir elaka mot personen som "skryter"... jag läser gärna om andra som skryter om sina inköp eller nåt de gjort och berömmer dem. Jag är då rakt inte missunnsam....

Gnäller gör alla lite då och då annars vore det inte normalt.

Även du själv gnäller då du gnäller på mig för att jag gnäller !!





 
 
Monica

Monica

3 mars 2008 16:55

Jag förstår att du är frestad av att vara på akuten. Det låter spännande.
Så förstår jag dig i om det är bra att du får in en fot på vc just för de bra arbetstiderna.

Jag har precis som du en sambo som jobbar skift. Fast han jobbar inga helger tack och lov.
Det är inte lätta att få till det med jobbtider och så dagistider och skola på det.
Men det låter ju kanon om du skulle få jobb sedan på vc, för jag antar att det är i närheten av där ni bor.

Hoppas inte valet blir allt för svårt för dig.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Linda

Linda

3 mars 2008 17:59

vårdcentraler är bra med sjukhus ännu bätte! jag gjorde min ena praktik där och jag har med mig erfarenheter därifrån som jag aldrig skulle kunna få någon annanstans :-) dessutom lär man sig otroligt mycket varje dag på ett sjukhus!

http://www.varlillarodastuga.blogspot.com

 
Caroline

Caroline

3 mars 2008 19:22

Jag hade satsat på vårdcentralen! :) Själv jobbar jag ju på barnsjukhus, en intensivvårdsavdelning, det är SKITKUL, men då gäller det ju som sagt att få ihop tiderna med dagis mm.. KRAM

http://mammans.blogsome.com

 
Ingen bild

UlricafrCybern

3 mars 2008 19:47

Hoppas att det löser sig smidigt med jobb sen för dig. Tyvärr så är det ju mycket kväll och helg i vården men man kan hitta annat också. Jag jobbar just nu dagtid som personlig assistent och det passar våran familj bra, mannen jobbar femskift så det är kvällar, nätter och helger hela tiden och pussla med tycker jag.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

ps, ska säga att jag blev inspirerad av dina rapporter med stegräknare så i förra veckan införskaffade jag mig en också. Sanningen är hård och nu har jag ännu mer svart på vitt varför jag står still i vikt trots bra matvanor. Motion är tydligen A o O som alla säger ;-)

 
Ingen bild

"bettis"

3 mars 2008 20:53

Jag rekommenderar dig att testa akuten. På vårdcentraler anställer de sällan undersköterskor numera. I VG-region där jag verkar vill man enbart ha sjuksköterskor. Om du ändå får ett jobb på en VC så kommer du förmodligen bara att få ta prover och jag tror att det blir tjatigt i längden. När du gjort det ett tag kan du det och kan/får inte göra så mycket annat. På sjukhus kan du både jobba med omsorgen OCH ta prover - bara ett tips! kram "bettis" från aff

 
Camme

Camme

3 mars 2008 21:24

Hej hej hallå! Helt rätt att gå på trökmupparna som slänger iväg tykna kommentarer! Va f-n, läs någon annanstans då, om det inte passar. :) Kikar in här då och då (eller ganska ofta faktiskt). Hittade dig hos Carro, som jag har "hållt ihop med" i 5 år via bf och nu på blogg. Det visade ju sig att vi bor ganska nära varandra och att vi vistas i samma stad, har flickorna på simskola på samma ställe och att jag sedan hittar dig på min kusins facebook. Låter ju lite som stalking... Ha ha, skämt å sido. Kika gärna in hos mig iallafall.

http://www.rallarringen.se/camilla

 
Ingen bild

Helena

4 mars 2008 18:30

Jag skulle välja att jobba på sjukhus helst förlossningen eller BB men som du säger det kan ju blimeckigt eftersom din man jobbar skift så kanske en Vc är bättre nu, du kan ju alltid byta när barnen blir större och klarar sig mer själva.

 
Linda

Linda

4 mars 2008 21:46

kul med så många svar med en massa råd och tips...TACK.
och tack för att ni läser min blogg vill jag med säga.

Vi får se hur jag gör när det börjar närma sig praktik..det är ju ett tag till.
Barnavdelning, BB m.m får vi inte vara på för där ska de som går "barnundersköterske" utbildningen vara på sin praktik...ska jag gå den utbildningen sen så får jag praktisera där..vet inte ännu om jag vågar fortsätta ett år till barnundersköterska...

http://lillith76.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards