Direktlänk till inlägg 30 november 2007

Att folk orkar

Av Linda - 30 november 2007 09:14

ja att folk orkar jobba så mycket som de gör?

Visst en del kanske måste för att få det att gå runt, det förstår jag... men andra som inte behöver det egentligen och som sliter halvt hjäl sig för att komma iväg på en utlands semester med familjen en vecka eller två. Eller kunna köpa de senaste lyxigaste och dyraste möblerna...för att skryta för vännerna att de har så mycket pengar så de kan köpa det...göra vännerna gröna av avundsjuka. 


Nä tack då tar jag det hellre lungt, umgås med familjen...vilar ut hemma i tevesoffan med en kopp varm oboy och rostade mackor. *mmm*...lungt, tyst och bara helt underbart, njuta av livet. Jag njuter av varje sekund jag lever och andas...man kan dö närsomhelst och jag vill inte jobba bort mitt liv, må dåligt på en arbetsplats jag inte trivs på eller slita ut min kropp i förtid. Då lever jag hellre fattigt och mår bra..

Fast jag gillar ju att shoppa, det gör mig lycklig så det är en svår balansgång det där....utan pengar ingen shopping. 


Jag skulle då inte vilja jobba 40-45 timmar i veckan för att kunna unna mig 2 veckors semester utomlands en gång om året. Då tar jag det hellre lungt hela året om och tar allt i min egna lilla lugna takt.

Hade varit jätteskönt med en utlandssemester men jag väntar på den stora lottovinsten eller ett arv  *fniss*.


 Men det beror kanske på vilket jobb man har med, de jobb jag haft som köksbiträdre och städerska är ju inga jobb jag orkat pyssla med på heltid.

De sliter ut en totalt,  man kämpar och sliter så svetten rinner, man får ont i hela kroppen. För slav lön....sen sitter chefen på sin röv hela dagen och bläddrar i papper, kommenderar vad jag ska göra och tjänar det dubbla...helt sjukt. Inte fan blir han svett eller sliter ut sin kropp iallafall.

Synd att man är för dum för att bli chef annars hade jag minsann blivit det på direkten. 


 Min man är mer tvärtom, han jobbar och jobbar och jobbar, hoppar in extra vid behov. Han är duktig han och jag är stolt över honom att han orkar och vill göra det. Han trivs på sitt jobb och jobbar mer än gärna över vid behov.

Tur att vi alla är olika för hur vore det om han var som jag, då hade vi fått bo i ett skjul utan vare sig el eller vatten ;-) .


 Nähä nu ska jag iväg och köpa julklappar...för mina sista ynka kronor köper jag julklappar till barnen så de ska få en underbar och rolig jul.....

Jag läser om folk som köper julklappar för flera tusen kronor  per barn och de har ca 3-4 st. otroligt...men jag tänker ett steg längre, hur mycket har de inte slitit så svetten runnit på sina jobb, jobbat kanske 45-50 timmars veckor och gått misste om en massa tid tillsammans med sina barn osv för att få ihop dessa pengar till julklappar som ändå bara kommer ligga slängda överallt i huset och kanske t.o.m sönder några veckor efter jul.






 
 
Dockmamman

Dockmamman

25 januari 2008 07:24

Vad klokt du skriver jag kan nästan tro att det kommer ifrån mig själv för det är precis vad jag tänker. Jag förstår inte heller, jag kan inte fatta att folk ska göra så mycket som möjligt på sin semester och sedan sitta och skryta för andra.

Jag ser fram emot på en semester kanske en liten tripp som ifjol sommar åkte vi till Furuvik över en helg och det var skönt men sedan var vi hemma gjorde en dagstripp till någon djurpark och sedan var det bada som gällde...

Jag har till och med fått en komentar av en kompis som jobbar för fullt, ja men du har ju inget annat val för du är ju sjukpensionär och har ju inte råd, men det är inte det för det är ju då på sommaren som det är finast hemma med...

HUva med julen, jag har 6 barn och det blir inte dyra julklappar, jag sparar och gnetar varje år för att det ska räcka men de har aldrig klagat så det är likadant där du har så rätt vad glad jag blir när det finns fler som tänker som jag/Kram från mig

http://stickmonster.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards