Alla inlägg den 11 november 2007

Av Linda - 11 november 2007 11:27

alltså jag älskar denna årstiden då man kan sitta inne med tända ljus i värmen. Jag drar mig för att gå ut i kylan...

Jag tänder ljus varje kväll både inne och ute, det blir så fint. Har nog blivit beroende av ljus, det blir sån mysig och lugn stämmning.

Jag märker att barnen blir mer lugna och harmoniska på nåt sätt.

Livet blir mer njutbart med lite mys på hösten och vintern.


Idag gör vi inte mycket, Tova och Viggo var ute med lite jultidningar som beställts.

Det fattades en tidning så vi måste ringa så de får skicka den, sån otur man har alltid. Det är sånt som bara händer oss, JÄMT !


Jag har mått lite sisådär på senaste, har haft lite hjärtklappning och skakningar. Kan ju bero på den höjda dosen levaxin, ska nämna det för min läkare efter nästa blodprovstagning.

Hade även lite problem med ögonen då mina T4 värden var nere på 12. Har frusit som en galning med.


Jag har fått ta både venprov och kapillär prov i skolan på mina klasskompisar, jätteroligt är det och denna veckan ska vi öva en massa på det för på torsdag har vi praktiskt prov då lärarna kommer låtsas vara patienter och ligga i varsin sjukhussäng...då ska vi ta prover på dem, tvätta dem, vända dem, byta sängkläder och bädda osv...

Sätta kateter (på en underlivs atrapp, alltså en dockdel med ett underliv, finns både pojke och flicka) .

Känns nervöst då man ska göra det på lärarna och då är risken stor att man gör fel :-/


Imorgon kommer även handledarna (undersköterskor) från våra praktikplatser för informationsträff och träffa oss praktikanter i skolan, känns med nervöst. Kommer få mitt schema osv...

Jag ska praktisera på äldreboendet 200 meter bortanför vårt hus i byn vi bor i..känns bra och slippa köra så långt med bil i vinter..slippa gå upp så tidigt med. Känns super bra ! 


Åh vad jobbigt, har sån huvudvärk. Maken jobbar och jag är ensam med tre barn hela dagen så det blir inget direkt firande på fars dag.

Ungarna bråkar, skriker och leker om vartannat...

Är såååååå uttråkad..orkar inte köra iväg nånstans med dem heller. 







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards