Alla inlägg den 13 november 2007

Av Linda - 13 november 2007 15:50

vi har haft övning på skolan nu i eftermiddag, sätta kateter, ta blodprov, blodtryck, kapillärprov osv...vi har nämligen praktiskt prov på detta nu på torsdag.

Nåväl, den som jag jobbade med idag är väldigt svårstucken och det är jag med, jag lyckades inte på henne och det var ingen mening att ens försöka på mig.

Då kom en av lärarna och satt att vi kunde få ta på honom, men hon jag jobbade med vågade inte och ville hellre sticka på nån annan. Så jag var snäll nog och sa att jag kan göra det då :-)...

Han var ju lättstucken så det var ingen fara men så nervöst, det är liksom en människa som varit chef på akuten och har stor vana av sjukvård.

Men det gick bra och han frågade t.o.m om jag stuckit ännu då han inte kände nåt, men då var jag klar redan *s*.


Det är jättekul att sticka och ta blodprov när det är nån med bra vener och man lyckas pricka rätt. Det är övning övning övning som gäller....


Nu är det bara tre dgr kvar i skolan sen ska vi på praktik på måndag och fram till februari nästa år, kommer sakna klasskompisarna och lärarna :-(....


Av Linda - 13 november 2007 07:50

han tog på sig sin spindelmannen dräkt han fått i födelsedagspresent och sprang in i grannens brinnande hus och räddade en 1 åring som låg i vaggan och sov...

Vilken superhjälte......1 åringen kan ju skryta när hon blir stor att spindelmannen räddade henne från att brinna inne *fniss*


 http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1229248.ab

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards