Direktlänk till inlägg 26 november 2007

ang. sofforna

Av Linda - 26 november 2007 07:31

jo vi vet att man kan kolla nätet om de finns på lager men jag ville veta antalet och det står tyvärr inte där.

Men de hade 14 st när jag ringde så då fanns det säkert två till oss när vi väl kom dit :-).

När vi kom dit så började vi vela över de sofforna vi valt då de är små, hårda och glatta.

Vi kollade på arild och kramfors, jag gillade dem men då kan vi tyvärr inte köpa två soffor som jag så gärna ville ha...vill ju ha sofforna i ett L i ett hörn i teverummet med ett hörnbord där en lampa ska stå.

Om vi då bara köper EN 3 sits soffa som är lika dyr som de båda tillsammans vi tänkt från början då blir det inte som jag tänkt mig riktigt..


Tyvärr har man ju inte råd att slänga ut upp emot 18000-20000 för 2 ordentliga skinnsoffor..

De fanns inte på lager heller och jag ville ju ha sofforna NU !!....när vi stod där med släp och allt.


Så vi tog klippan sofforna trots att de var små, hårda och glatta :-)...men de är sååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå snygga och det är huvudsaken *fniss*...det ser så stilrent och snyggt ut här nu så jag stirrar in i teverummet hela tiden, jag är jättenöjd med hur det ser ut här nu.


Som tur är har vi ju en tomelilla soffa i gillestugan framför teven där som man kan sitta i om man vill sitta riktigt skönt och mysigt ;-).

De här uppe är mest för syns skull och så barnen kan sitta i nåt när de tittar på teve..men Tova gillar inte dem, hon klagar lite på att de är så hårda.


Men sån otur jag hade, jag köpte en klippan fotpall med och med svart klädsel i nån typ fleecetyg...när jag kom hem och skulle sätta ihop den så fattades en bräda, det ska ju bli som en fyrkantig låda...men där var bara tre sidor....suck. Så nu får jag ringa och tala om det så de får skicka hit den där sista brädan.


Köpte ett vitt hörnbord för 99 kr, två vinröda filtar till sofforna för 99 kr stycket, en Ludde fårskinnsfäll i vitt för 350 kr, en vit järpen hylla med rostfria konsoller, tassar till möblerna, batteri, energispar lampor, litet kramdjur till en vän som fick bebis för ett tag sen, Viggo köpte en blå haj (kramdjur), ritpapper, tuschpennor, en rosa plastlåda med lock (till Sagas rum) osv osv...

Sen fick jag ju 900 kr på ett presentkort då vi köpte soffor för 9000 kr, det är nån kampanj de hade och det var sista dagen igår.

Så jag fick gå in igen sen efter vi handlat klart och då var jag inne och köpte ett vitt soffbord, ett vitt svalöv blev det (vitt och och ben av rostfritt stål).


Nåja allt som allt handlade vi för 11 000 kr (9000 kr för sofforna och 2000 kr övrigt). Blev en hel del....men vi hade fått 3000 kr av svärföräldrarna som tur är och Niklas har fått rätt mycket då han jobbade över en massa förra månaden.


Sofforna och borden blev vår julklapp till varandra så nu köper vi inget mer till varandra i jul.

 
 
Caroline

Caroline

26 november 2007 09:34

Verkligen jätte snyggt!! Önskar vi också hade massa pengar att bränna på IKEA ;) kram

http://mammans.blogsome.com

 
Hanna

Hanna

27 november 2007 08:09

Åh, så fint. Längtar tills vi hittat ett hus som man kan inreda fint. Kul att kunna handla sådär mycket på IKEA.

det där med att sofforna här hårda, tror du inte att de blir lite mjukare ju mer man sitter i dem?

http://www.grimmestam.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 1 september 2008 23:04

lösenordet till min nya blogg på www.blogg.se försvann plötsligt och jag får inget nytt hur många gånger jag än skickar att jag glömt lösen..det kommer inte nåt nytt lösen.   irriterande...jag har liksom en tävling som slutar idag.   Om någon av er s...

Av Linda - 25 juni 2008 18:55

 Vinnaren av en resepottan från:  LillaW webshop     Anna.R & Ella från juni-06 mejl: linnea_g75@hotmail.com     GRATTIS till resepottan !   Jag kommer även skriva detta i min nya blogg.   Från och med nu lägger jag ner denna blogg och kommer befi...

Av Linda - 22 juni 2008 09:28

Jag har nu utsett en vinnare i tävlingen om ett hemligt paket och den som vinner är:   Carola m 7    Som skriver bl.a så här i sin kommentar om semester: ********************** " Vår semester i år kommer att gå till Astrid Lindgrens värld och High C...

Av Linda - 20 juni 2008 21:41

 Nu har jag ordnat och donat med nya bloggen hela dagen, fick skaffa mig ett nytt medlemskap och göra en helt ny om från början.  Tryck på länken nedan. Nya bloggen   OBS ! Denna blogg kommer finnas kvar och vara aktiv tills tävlingarna är slut...jag...

Av Linda - 20 juni 2008 12:27

min son på 5 år sa nåt till mig idag som gjorde mig så ledsen.. vi satt på trappan och pratade om att Saga får inte vara i skogen för då ser jag inte henne, hon kan trilla ner i en pöl med vatten och drunkna. Då undrade han vad det gjorde...jo men sa...

Presentation

Omröstning

Vilken bloggsida är bäst ?
 bloggagratis.se
 blogg.se
 wordpress.com
 bloggproffs.se
 bloggspace.se
 sprayblog.se
 skyrock.com
 bloggsida.se
 bloggorama.se

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards